Ε. Αντιπλημμυρική προστασία Δήμου Χίου – Ρέμα Αγ. Ειρήνης

Κατάσταση: Ολοκληρώθηκε
Έναρξη Διαβούλευσης: 23/07/2015
Λήξη Διαβούλευσης: 16/09/2015

Ε1. Ανάλυση

Η περίπτωση του ρέματος Αγ. Ειρήνης απασχολεί εδώ και αρκετά χρόνια την Υπηρεσία μας και τον Δήμο Χίου γενικότερα. Με την 2873/2004 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώθηκαν οι διοικητικές πράξεις με τις οποίες πραγματοποιήθηκε ο εγκιβωτισμός του υδατορεύματος και η κατασκευή δρόμου στο τμήμα μεταξύ του ΙΚΑ και της μάντρας οικοδομικών υλικών. Σήμερα, στο πλαίσιο εκπόνησης της μελέτης του δρόμου σύνδεσης της οδού Καλουτά με τον Περιφερειακό και ειδικότερα στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του 1ου τμήματος του έργου, έχει προταθεί η λύση της καθαίρεσης της οροφής του κιβωτοειδούς οχετού και η μετατροπή του σε ανοικτή διατομή. Η ανωτέρω λύση θα πρέπει να λάβει τη σύμφωνη γνώμη της Δ/νσης ΠΕΧΩ. Με την υλοποίηση του οδικού άξονα εκτιμούμε ότι θα αντιμετωπιστούν και τα πλημμυρικά φαινόμενα που εμφανίζονται κατά καιρούς στην περιοχή του ΙΚΑ, αλλά και στο τμήμα της οδού μεταξύ του ΙΚΑ και της μάντρας οικοδομικών υλικών, στο οποίο η χάραξη της οδού γίνεται δίπλα στο ρέμα.

Πέραν του ανωτέρω γνωστού ζητήματος, υπάρχει και το ζήτημα εμφάνισης πλημμυρικών φαινομένων (α) στην εκβολή του ρέματος στα Ταμπάκικα και (β) στην περιοχή του γεφυριού του Κοφινά.

Σε όλες τις ανωτέρω αναφερόμενες περιοχές (Κοφινάς, ΙΚΑ, εκβολή) σημειώθηκαν καταστροφές τον Οκτώβριο του 2010. Τον Ιανουάριο του 2015 δεν είχαμε σημαντικές ζημιές από πλημμύρες στην ευρύτερη περιοχή του ρέματος Αγ. Ειρήνης, η επάρκεια όμως του εγκιβωτισμένου τμήματος του αγωγού ήταν οριακή. Σημειώνεται επίσης ότι το ρέμα Αγ. Ειρήνης συντηρείται τακτικά, καθώς η κλειστή διατομή μπαζώνεται από φερτά.

Η οριογραμμή του υδατορεύματος έχει καθοριστεί στο τμήμα από το γεφύρι στα Ταμπάκικα μέχρι το ΙΚΑ (ΦΕΚ 1325Δ/2005) και από τη μάντρα οικοδομικών υλικών μέχρι το γεφύρι του Κοφινά (ΦΕΚ 475Δ/2008).

Ε2. Προτάσεις

Στην «Προμελέτη έργων αντιπλημμυρικής προστασίας Χίου» προτείνεται η προσθήκη δύο ακόμα ανασχετικών φραγμάτων, σε θέσεις ανάντη των ήδη 6 κατασκευασμένων, το 1ο στον κλάδο του χειμάρρου στο Λεπροκομείο και το 2ο στον κλάδο που διέρχεται από τα παλιά Σφαγεία. Προτείνεται επίσης η επέκταση του εγκιβωτισμένου τμήματος του ρέματος από τη μάντρα οικοδομικών υλικών μέχρι το γεφύρι του Κοφινά, λύση που υπό το πρίσμα της απόφασης του ΣτΕ κρίνεται πρακτικά ανεφάρμοστη. Τέλος, προτείνεται η μετατροπή της δίδυμης κλειστής ορθογωνικής διατομής, σε ενιαία κλειστή διατομή, σε μήκος 100 μ

Άποψη της Υπηρεσίας μας είναι ότι στην παρούσα φάση πρέπει να αναμένουμε την υποβολή της περιβαλλοντικής μελέτης του 1ου Τμήματος του δρόμου και την απάντηση της Δ/νσης ΠΕΧΩ, καθώς το έργο οδοποιίας περιλαμβάνει και υδραυλικές παρεμβάσεις, οι οποίες πρέπει να έχουν οριστικοποιηθεί πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε νέα μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας.

Όταν οριστικοποιηθούν οι προτεινόμενες υδραυλικές παρεμβάσεις του έργου οδοποιίας, θα πρέπει να εκπονηθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας του ρέματος που θα επικεντρώνεται στις προβληματικές περιοχές και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

α) Τα έργα διευθέτησης της κοίτης που πρέπει να πραγματοποιηθούν στην περιοχή του Κοφινά.

β) Τις απαιτούμενες παρεμβάσεις στην περιοχή της εκβολής (έλεγχος της επάρκειας της υφιστάμενης διατομής και της γέφυρας στη συμβολή με την οδό Καλούτα, ενδεχόμενη επανεξέταση της γραμμής οριοθέτησης κτλ).

γ) Την οριοθέτηση του ρέματος στο τμήμα από τη γέφυρα του Κοφινά μέχρι τον Περιφερειακό.

δ) Την κατασκευή διάταξης ανάσχεσης φερτών στο ύψος της μάντρας οικοδομικών υλικών, για την αποφυγή της ανάγκης τακτικού καθαρισμού των κλειστών τμημάτων του αγωγού.

ε) Την επανεξέταση της λύσης κατασκευής των νέων ανασχετικών φραγμάτων στην περιοχή του Λεπροκομείου και των Σφαγείων, με βάση τα νέα υδραυλικά δεδομένα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *